Opperdoezer Ronde-actie steunt Stichting Leergeld

Laatste lootjes voor de Opperdoezer Rondes-actie van Rotary Radboud Medemblik
De Rotaryclub Radboud Medemblik strijdt voor een gezondere en gelukkigere wereld. Met de opbrengst van hun jaarlijkse Opperdoezer Ronde-actie steunt zij Stichting Leergeld. De pieper-actie loopt nog tot 15 september, want op 23 september al worden de winnende lootjes, die door de kopers op de website zijn ingevuld, getrokken.

Al heel wat jaar verkoopt de Rotaryclub Radboud Medemblik (de vroegere RC Medemblik-Koggenland) de heerlijke Opperdoezer Rondes, het delicatesse aardappeltje uit het dorp Opperdoes. Met de opbrengst van deze verkoop steunen ze een aantal goede doelen. Het doel waar dit jaar het grootste deel van de opbrengst heen gaat is de Stichting Leergeld West-Friesland. Stichting Leergeld is er voor kinderen die buitengesloten dreigen te raken omdat hun ouders (onverwacht) in financiële problemen zijn gekomen. Zij steunen en helpen de kinderen met praktische zaken zoals een tweedehands fiets, de kosten voor sportlessen of het schoolreisje.

De Rotaryclub Radboud ziet dat de lange termijneffecten van de corona-crisis juist diegenen treffen die niet voor zichzelf op kunnen komen, namelijk de kinderen uit armere gezinnen. Rotary Radboud strijdt voor een gezondere en gelukkigere wereld. Kinderen verdienen een goede start in het leven, met volop kansen. Daarom steunt de club Stichting Leergeld, om er samen voor te zorgen dat meer kinderen gezond en gelukkig zijn. Help ons helpen om alle kinderen te laten meedoen. Want nu meedoen, is straks meetellen!

De heerlijke culinaire aardappeltjes (die Rotary Radboud rechtstreeks bij de telersvereniging inkoopt) worden nog tot 15 september door de club verkocht, in zakken van 2,5 en van 5 kilo. Om het nog leuker te maken zit aan iedere zak aardappels een lotnummer, waarmee de koper kans maakt op een weekendje weg bij Villavakantiepark IJsselhof in Andijk of een diner voor twee bij Het Wapen van Medemblik of een biologisch-dynamisch verspakket van Lodge 61.

De actie-piepers zijn online te bestellen via de webshop https://rotaryradboudactie.nl/winkel/. De bestelling die je in de webshop doet, wordt gratis thuisbezorgd in de regio WestFriesland of in de Wieringermeer. Ook kun je ze bij Lodge 61 in Medemblik krijgen. In de schuur van Lodge 61 is een versmarkt met zelfbediening, waar de actie-Opperdoezers ook te koop liggen. Net zo makkelijk, als je een rondje door het mooie Westfriesland gaat maken.